Formule 1 2018 !!

Allerhande ditjes en datjes aan gespreksonderwerpen
Maarten

Re: Formule 1 2018 !!

Berichtdoor Maarten » zo 27 mei 2018, 11:27

Max, je maakt er een puinbak van.
Weer je auto in de muur?
Sorry makker, als je niet beter je best gaat doen en niet leert om betere bedlissingen te maken, dan gaat jouw toekomst in de F1 in rook op.
Formule 1 zijn geen karts en aks je niet oplet dan beland je nog eens in een kist door je roekeloze gegok.
Rieneke

Berichtdoor Rieneke » vr 01 jun 2018, 07:36

Of RedBull zegt, tabee!

Als Max eraan komt, ga maar aan de kant, want hij rijdt hoe dan ook door.

Maar op de 1 of andere manier vind ik de wedstrijden veel spannender
Maarten

Berichtdoor Maarten » zo 03 jun 2018, 11:51

Er waren al speculaties om Max weer bij torro Rosso te zetten of zelfs te ruilen met Saintz bij renault..
Hoe dan ook, hij schijnt op zijn vader te lijken toen deze destijds in de F1 reed.
We wachten het af..
Aan de andere kant staat Max enorm onder druk. Media dit, show dat, die jongen komt amper aan racen toe door die commercietroep.

De laatste wedstrijd heb ik overigens niet eens volledig gezien, ik vond het zonnetje buiten interessanter.
Als de laatste race weer tegenvalt, dan haak ik steeds meer af als kijker en fan..
Rieneke

Berichtdoor Rieneke » ma 04 jun 2018, 17:36

Ik vind de races tot nu toe steeds interessant omdat er veel gebeurt. Vooral de voorhoede is erg spannend vaak en de middensector is ook veel spannender. De tijden liggen dichter bij elkaar ook al zie je na de "Grote 3 " soms een flink gat.
Ondanks zijn domme fouten kreeg Max voor de wedstrijd toch een 9 en dat is toch een goede waardering.

Ik hoop echt dat hij hier uit kan krabbelen en inderdaad heeft hij veel te verduren van media gekte, beloftes etc.
Hij is bij RedBull toch binnengehaald met een enorm contract terwijl Ricciardo dat nog niet eens heeft.

Dat wegwuif handje van Helmut Marko vond ik niet gepast. Max werd weggestuurd als een kleine jongen.
Hij zal echt veel karakter moeten tonen en flexibiliteit wilt hij deze druk aan kunnen.

Maar goed, jij zat lekker met je neus in de zon. Vriendenweekendje met de brommers?
Maarten

Berichtdoor Maarten » do 07 jun 2018, 12:14

Indetdaad een weekendje weggeweest. :biggrin:

Zondag heb ik een verjaardag en hoop voor de race ergens voor een tv te kunnen zitten.
Overigens is Ziggo best een goede formule1 provider, ik heb alle sportzenders en dus ook de pitlane en de onboard kanalen.

Het zal mij benieuwen en hoop dat Max indrrdaad zijn koppie er bij houdt.
Tenslotte is het nog een kleine jongen. :tongue:
Rieneke

Berichtdoor Rieneke » di 12 jun 2018, 09:03

Yes! 3de plek! Max heeft z'n koppie erbij gehouden :D
Maar deze race voelde ook goed, geen billenknijpen, geen stress bij de start. Dacht hele weekend al, dit komt wel goed.
Maar het is gelijk een saaie race, vinden anderen, er moet altijd wat te zeuren zijn.

Wat een slechte regie was het, irritant gewoon. Dat zwaaien met die vlag had nog een staartje gekregen als Max Bottas in de laatste ronde nog had ingehaald. Dan was het weer stuivertje wisselen geweest op het podium.

En wat een mooie crash van Hartley, 1 voor in de boeken. Dit kan ik zeggen omdat hij er niets aan over gehouden heeft. Maar de laatste die we zo hebben zien vliegen was Alonso.

Al met al een goeie zondag..
Maarten

Berichtdoor Maarten » wo 13 jun 2018, 12:50

Max was erg tammetjes deze wedstrijd. Zou het komen omdat zijn manager en vader er dit keer niet bij waren?
De race op zich was in het begin wel aardig maar verder ronduit saai.
En wat je zegt, de regie laat dit seizoen erg veel steken vallen.

Een ander dingetje wat ik zonde vond, was Hartley die crashde met zijn nieuwe Honda-blok!
De motor zou erg snel geweest moeten zijn maar helaas kwam dat niet tot uiting op de baan.
Ik verwacht best veel van Honda dit jaar.

Over twee weken maar eens kijken naar de ontwikkelingen.
Rieneke

Berichtdoor Rieneke » do 21 jun 2018, 08:42

De kogel is door de kerk. Renault wordt verruild voor Honda. Hou m'n hart vast hoe dat allemaal gaat verlopen.

Fijne race weekend, heb er weer zin in..
Maarten

Berichtdoor Maarten » do 21 jun 2018, 12:49

Fijne '3-weekenden-achter-elkaar' race bedoel je! :cool: :grin:

Honda houdt iets achter de hand, zo zijn de geruchten en zij hebben Renault al lang ingehaald qua motrovermogen..zo ruist het in de wandelgangen.
Wat ik aan het begin van het seizoen al zei, houd Torro Rosso in de gaten want zodra de coureurs Laurel en Hardy (Gasly en Hartley) ervarender worden, dan schieten zij het middenveld voorbij zodra het motorvermogen wordt opgeschroefd.
We hebben al een kleine demo gezien met Gasly, die vrij hoog eindigde in een race.. (even vergeten welke dat was)
Honda/Torro Rosso heeft de prestaties van de nieuwe motor nog niet kunnen laten zien omdat Hartley van de baan werd getorpedeerd door dat rijkelui's zoontje..
Gasly reed nog met de oude motor vanwege een storing in de nieuwe, maar als het goed is gaat het aankomende race gebeuren.. Ik ben reuze benieuwd.

Ik denk dat Red Bull niet slechter af zal zijn, want met de Renault motoren blijven zij op de derde plaats staan in het klassement..dat is nu al voor het 4e jaar op rij te zien.
Dus de gok om met Honda in zee te gaan is in elk geval een stap verder...of juist niet, we zullen het zien.

De Honda motoren zijn lichter en zodra de betrouwbaarheid in orde is, dan kan Adrian Newey daar een mooi chassis omheen bouwen.

....ik denk zelfs persoonlijk dat Torro Rosso aan het einde van het seizoen zelfs sneller gaat zijn dan Red Bull.. :shok:
..en laten we dat hopen, want dan wordt het vuurwerk in 2019! :clap:

Maar alles staat en valt met de kunsten van de japanners.. :Clueless:
Rieneke

Berichtdoor Rieneke » di 26 jun 2018, 12:26

Heb vertrouwen in Honda..en ben niet bang voor Toerisme Rosso. Alhoewel Gasly een sympathiek talent is, is het geen Max en hij heeft echt erge pech dus kan ook niets laten zien. Zo jammer.
Indirect door Seb uit de wedstrijd geraakt.

En wat was Max weer lekker sarcastisch tegen de pers..love it

Aankomend weekend eens zien wat het gaat brengen.
Ik kijk vanuit zonnig, zeg maar heet Egypte met arabisch geratel..haha..

Keep in touch.. :air_kiss: