Formule 1 2018 !!

Allerhande ditjes en datjes aan gespreksonderwerpen
Maarten

Re: Formule 1 2018 !!

Berichtdoor Maarten » wo 28 feb 2018, 10:10

Helaas geen live beelden :D
Er is nog geen zinnig iets te zeggen over de ontwikkelingen van de teams en hoe zij het aankomend seizoen gaan doen.
Zoals het er nu uit ziet gaat Mercedes weer kampioen worden met hun 1000PK sterke motor en heeft Ferrari ook een motor die dit vermogen benaderd.
Wederom blijft Redbull weer achter met hun franse schrootmachine.
Maarten

Berichtdoor Maarten » di 06 mar 2018, 12:04

Laatste nieuws/geruchten: Aston Martin gaat RedBull in 2019 van motoren voorzien.

Op het moment van schrijven zijn de torro rosso's sneller dan de RB's tijdens de live tests in Barcelona :D
Rieneke

Berichtdoor Rieneke » di 06 mar 2018, 14:33

Dan gaat het een heel spannend jaar worden met veel concurrentie. Mclaren ook met een nwe motor...

En veel wedstrijden. 1 keer 3 weekenden achter elkaar, dat wordt een flinke zit...

Kan niet wachten..
Maarten

Berichtdoor Maarten » wo 07 mar 2018, 21:52

Het schijnt dat RB nu toch wel een goede auto heeft. Het zal mij inderdaad erg benieuwen.
:grin:
Maarten

Berichtdoor Maarten » wo 21 mar 2018, 12:48

Dagboek uit Melbourne (1): Meer spanning in 2018? Vergeet het, Mercedes is volgens Zak onaantastbaar

Formule 1-verslaggever André Venema houdt tijdens de Australische GP op deze website een dagboek bij, waarin hij vanuit de paddock schrijft over roddels, trends, het laatste nieuws en Max.

Het maakt niet uit naar welke Grand Prix je gaat: altijd en overal ter wereld kom je onderweg wel ergens een collega, volger of F1-teampersoneel tegen. Soms schud je alleen een hand of geef je ter herkenning een beleefde hoofdknik. Soms ook maak je een praatje, zoals afgelopen maandagnacht. Op weg naar Melbourne wandelde ik tijdens de korte tussenstop in Singapore rustig naar gate A17. Daar zat McLarens topman Zak Brown eenzaam en alleen op zijn zaktelefoon te turen.

Vorig jaar sprak ik de Amerikaan uitgebreid in China, onder meer over zijn raceloopbaan die zich in zijn jonge jaren voor een belangrijk deel in Nederland heeft afgespeeld. “Dat is alweer lang geleden”, grijnsde Brown, altijd spraakzaam en meestal in voor wat smalltalk. Ik vroeg hem nadat we wat onderlinge beleefdheden hadden uitgewisseld hoe McLaren ervoor staat. Goed, zei hij. “Maar de betrouwbaarheid is een punt van zorg.” Dat weten we na alle panne in Barcelona.

Opmerkelijker vond ik het antwoord op de vraag welk team er volgens hem na de wintertests in Barcelona het beste voor staat. Resoluut en zonder te nadenken zei Brown: “Mercedes. Geen twijfel over mogelijk. Die zijn nog sterker dan vorig jaar. Dat Lewis gelooft dat Red Bull in Melbourne de beste auto heeft, is lief van hem. Maar dat zegt hij alleen om de anderen een beetje hoop te geven. Niemand zal Mercedes kunnen verslaan.” Oef, dat belooft weinig goeds voor Max Verstappen & co als we hem moeten geloven…

Na een lange reis (21 uur zuivere vliegtijd) constateerde ik met ernstig slaaptekort dat de woensdag in Melbourne een gebruikelijke woensdag was, waarbij de prachtige teamkleding van Alfa Romeo Sauber en Mercedes me meteen bekoorden. Buiten de paddock werden de laatste likjes verf aangebracht, de diverse podia afgebouwd en was het volumeniveau van de muziek in de luxe gastenlounge zo te horen ruim voldoende. Er hing in Albert Park een zomerse en opwindende geur in de lucht: het feest gaat weer beginnen!

Zonde dat Zak de uitkomst al heeft voorspeld.

Precies wat ik al verwachtte.. Max had naar Mercedes moeten gaan.. :Arrgghh:
Rieneke

Berichtdoor Rieneke » do 22 mar 2018, 00:04

Wat een leuk verhaal om te lezen, maar zag ook alweer dat Ferrari toch nog meer motorvermogen krijgt.
Je weet het niet he.

Ik weet wel, ik zit met mn dekentje op de bank, zaterdag en zondag ochtend. Wie brengt ontbijtje??? :)

Ben heel benieuwd en blij dat het weer gaat beginnen..Volgens mij een spannend jaar voor F!..

Op vakantieveilingen kan je trouwens bieden voor tickets voor Spa Francorchamps
Maarten

Berichtdoor Maarten » do 22 mar 2018, 10:49

Volgens mij is spa al compleet volgeboekt :D :D

Ik heb een goede vriend te logeren dus kan je helaas niet voorzien van ontbijt! Tenzij je hier ook komt logeren . :grin: :grin: :grin:
Rieneke

Berichtdoor Rieneke » do 22 mar 2018, 23:13

Jaja..en ik ontbijt maken voor de guys zeker....hahaha...:p
Maarten

Berichtdoor Maarten » vr 23 mar 2018, 10:10

Dat is dan altijd beter dan dat jij het ontbijt bent! :rolleyes: :grin:
Maarten

Berichtdoor Maarten » vr 23 mar 2018, 15:33

Even vragen aan… André Venema, onze man in Melbourne

In de rubriek ‘Even vragen aan…’ bellen we met onze verslaggever ter plaatse om bij te praten over hoe het Grand Prix-weekend verloopt. Vanuit Melbourne hebben we André Venema aan de lijn over de stemming bij Red Bull, Ferrari dat nog niet in paniek zit en het geld van McLaren.

Max Verstappen in gesprek met Formule 1-verslaggever André Venema. Foto: Peter van Egmond.
Afbeelding
André, we hebben de goede tijden van Max gezien in de trainingen, maar hoe is de stemming eigenlijk in het team en bij Max?
AV: “Max liep met een redelijk gelukzalige blik rond. Ze hebben het voor elkaar bij Red Bull. De auto is heel goed. Dat wisten we natuurlijk na de tests al, maar het verschil is echt kleiner. Vorig jaar was het hier in de kwalificatie 1.2 seconde. Toen heeft Max na de tests weken lopen acteren en op zijn tong gebeten, terwijl hij wist dat de auto bij lange na niet goed genoeg was. Na de eerste race was hem wel duidelijk dat hij niet om de titel zou meedoen. Dit is natuurlijk pas een training, maar ze zullen allemaal in elk geval één snel rondje doen en als je er dan een tiende achter zit, is er reden voor optimisme. Dat is er bij Max ook zeker. Hij zei na de training: ‘De auto is goed, dit noem je nou een positieve start.’ Donderdag sprak ik hem ook voor een interview in ons blad, en zei hij: ‘Ik hóóp natuurlijk dat de auto snel is, maar ben ook realist.’ Als hij dan na dag 1 dit soort dingen zegt, zit het vast goed.”

Het verschil met begin vorig jaar is flink kleiner, maar eind 2017 zat Red Bull er wel vaker dichtbij. Is het dan wel zo’n stap? Ze zijn er niet ineens voorbij.
“Nee, maar de regels zijn natuurlijk niet veel veranderd. En bij de slotrace in Abu Dhabi vorig jaar kwam Red Bull in de kwalificatie nog meer dan een halve seconde te kort op Mercedes – een eeuwigheid in de Formule 1. Er zo dichtbij zitten, zeker aan het begin, is veelbelovend. Sinds de komst van de hybridemotoren in 2014 is Red Bull namelijk altijd traag uit de startblokken gekomen en hebben ze telkens de achtervolging moeten inzetten. Ik denk dat Mercedes nog steeds de snelste auto heeft, maar Red Bull hoeft geen seconde meer te vinden zoals in 2017.”

Vettel eindigde de dag als vijfde voor Ferrari. Foto: Sutton Images.
Afbeelding
Mercedes op kop, Red Bull erachter: Ferrari viel niet erg op in de trainingen. Denk je dat ze daar in paniek zijn?
“Nee. We hebben vorig jaar vaak genoeg gezien dat ze er in trainingen op het blote oog niet dichtbij zaten, maar een dag later in de kwalificatie keurig meededen en het tweede team waren. Sebastian Vettel heeft nu ook gezegd dat ze niet alle kaarten op tafel hebben gegooid. Teambaas Maurizio Arrivabene was daarnaast behoorlijk zelfverzekerd in de persconferentie.”

En verder nog, het clubje achter de top, hoe zit het daar mee?
“Haas is snel, zoals bij de tests in Barcelona al bleek. Het lijkt dicht op elkaar te zitten in de middenmoot. Als dat nog dichter naar elkaar kruipt en de top drie ook meer in elkaar schuift, kan het een heel interessant jaar worden. McLaren zal ook nog richting de top-drie gaan, want daar zit geld en druk achter. Wat verder opvalt is dat Sauber weinig is opgeschoten: mooie auto’s en outfits en natuurlijk dat prachtige Alfa Romeo-logo, maar de afstand is net als vorig jaar groot.”

Ondanks wat opstartproblemen zat McLarens Fernando Alonso twee keer in de top tien.